موفقیت هدایای تبلیغاتی به یک ایده مورد توجه افراد و تشویق آنها به استفاده از محصولات و یا خدمات شرکت بستگی دارد: اگر چیزی را هدیه بدهید، شما امکان این را خواهید داشت که نظر افراد را به کسب و کار خود جلب کنید، اگر آنها از هدیه تبلیغاتی شما راضی باشند بازگشت سرمایه خوبی نصیب شما خواهد شد.
مطالعه کنید ! تبلیغ کسب و کار با محصولات تبلیغاتی و بازاریابی
به همین ترتیب، شرکتهای بزرگ و کوچک از هدایای تبلیغاتی به عنوان بخشی از استراتژیهای بازاریابی خود استفاده کردهاند. حتی موسسات تحقیقاتی معمولا مراجعه کنندگان بالقوه را با برچسبهای آدرس شخصی و یا کیسههای خرید به منظور افزایش نرخ پاسخ همراهی میکنند.
برخی از انواع هدایای تبلیغاتی که امروزه مورد استفاده قرار میگیرند عبارتند از :
مواردی که دریافت کنندگان میتوانند بپوشند، مانند تیشرت، کلاه، کت و یا کت و شلوار
اشیائی که به دریافت کنندگان کمک میکنند چیزهایی مانند کیف، دفترچه، لوازم تحریرخود را با آن منتقل کنند.
اشیائی که به دریافت کنندگان کمک میکنند زمان خود را برنامهریزی کنند، مانند تقویم، سر رسید، ساعت رومیزی و دیواری
اشیائی که ارتباط نوشتاری را تسهیل میکنند ، مانند مداد، پاک کن، خودکار تبلیغاتی و یا امثال اینها
هدایای تبلیغاتی که در زندگی روزمره مورد استفاده قرار میگیرند
مواردی که مربوط به ارتباطات دیجیتال میشوند، مثل پدهای موس کامپیوتر، فلش مموری تبلیغاتی یا پاوربانک تبلیغاتی
اشیائی که سلامتی و راحتی دریافت کنندگان را افزایش میدهند مانند کیتهای کمکهای اولیه
با این حال، مبارزات تبلیغاتی موفق به خودی خود اتفاق نمیافتد. برای تحقق اهداف برنامههای بازاریابی، هدایای تبلیغاتی باید با دقت برنامهریزیشده، با در نظر گرفتن مخاطب و بودجه، البته نتیجه نهایی حاصل خواهد شد.
چرا از هدایای تبلیغاتی استفاده کنید
هدایای تبلیغاتی میتوانند یک ابزار موثر برای بازاریابی کسب و کار شما باشند. آنها میتوانند به عنوان یک ماده تبلیغاتی، یک موهبت کسب و کار و انگیزه ( یا تمام موارد بالا ) به کار روند. به طور خاص، محصولات تبلیغاتی میتوانند برای موارد زیر استفاده شوند:
- برای تشکر از مشتریان برای کسب و کار و معامله با شما
- برای اطلاع از فعالیتهای شرکت، محصول یا سرویس و خدمات
- ارائه یک قدردانی برای به رسمیت شناختن وفاداری و یا خدمت به شرکت
- برای انگیزه دادن به مشتریان، کارمندان و یا حتی شرکاء برای انجام یک کار خاص
- تایید عضویت در یک گروه خاص (به عنوان مثال، کمککننده)
- برای ارائه در نمایشگاهها و رویدادهایی که شرکت در آنها حضور خواهد داشت
مطالعات موردی بیشماری به تایید اثر بخشی محصولات تبلیغاتی میپردازند. هر کدام از هدایای تبلیغاتی اثر بخشی مخصوص به خود را دارند. در بسیاری از مواقع حتی آیتمهای تبلیغاتی کم هزینه نتایج غیر قابل تصوری را به همراه دارند.
البته باید به این نکته توجه کرد که هر کدام از محصولات تبلیغاتی که انتخاب میکنید دارای کیفیت مطلوبی باشند. کیفیت یکی از مهمترین نکاتی است که باید در هنگام انتخاب محصولات تبلیغاتی به آن توجه کرد.
مطالعات اغلب متوجه میشوند که هدایای تبلیغاتی میتوانند پاسخ مستقیم پستی تا ۷۵ ٪ را افزایش دهند. سرمایهگذاری یک رستوران فست فود با ۱۸۱ دلار در محصولات تبلیغاتی منجر به سود بیش از ۱۲۰۰ دلاری فروش مواد غذایی شد.